מהי אוננות וכיצד היא משפיעה על בריאותך?

מהי אוננות וכיצד היא משפיעה על בריאותך?

מספר מילים 308

אוננות היא פעולה של הנאה עצמית שבה אדם מגרה את איברי המין שלו לפעילויות מיניות ו / או מחפשות הנאה. למרות שזה היה נושא טאבו במשך מאות שנים, עכשיו זה הופך להיות מקובל יותר ואפילו מומלץ בתחומים מסוימים של בריאות. הסיבה לכך היא כי אוננות יכולה להיות יתרונות פיזיים, נפשיים, ורגשיים שיכולים לשפר את רווחתו של הפרט.

בראש ובראשונה, אוננות היא מעשה נורמלי ובריא לחלוטין. למרות המיתוסים והסטיגמות הסובבים אותו, אין ראיות מדעיות המצביעות על כך שהוא מזיק לבריאות הרגשית, הרוחנית או הפיזית שלכם. להיפך, זו יכולה להיות דרך מועילה לשפר את הבריאות המינית ואת איכות החיים הכללית.

אחד היתרונות העיקריים של אוננות הוא ההנאה הפיזית שמגיעה יחד איתה. כאשר מישהו מגרה את איברי המין שלהם, זה יכול להוביל זרימת דם מוגברת, אשר לעתים קרובות תורם הנאה אינטנסיבית וסיפוק. בנוסף, מכיוון שהאדם אחראי לענג את עצמו, הוא עשוי להיות בטוח יותר לחקור את הצרכים והתשוקות המיניות שלו לאורך זמן. זה יכול להוביל לסיפוק מיני משופר עם עצמם ועם בני זוגם.

לאוננות יכולות להיות גם השפעות חיוביות על בריאותו הנפשית והרגשית של האדם. מבחינה פיזיולוגית, אנדורפינים ודופמין משתחררים בעת אוננות, מה שיכול להפחית מתח, לשפר את השינה ולעזור עם מתח שרירים. זה יכול גם לעזור לשפר את ההערכה העצמית, כמו אנשים יכולים להיות יותר נוח ובטוח עם חקר הגוף שלהם.

במונחים של בריאות מינית, אוננות יכולה להפחית את הסיכון להידבק בזיהומים מסוימים המועברים במגע מיני (STI). הסיבה לכך היא כי זה מבטל את הפוטנציאל של לבוא במגע עם נוזלי הגוף וצורות אחרות של מגע מיני. בנוסף, זה עשוי לעזור להגדיל את הפוריות עקב שיפור זרימת הדם לאברי הרבייה.

בסך הכל, בעוד כל כך הרבה נמנעו לדבר על זה, אוננות היא פעולה נורמלית ובריאה שיכולה להיות מועילה הן במובן המיני והן במובן הבריאותי הכללי. זה יכול להגביר את ההנאה, להוביל לרווחה נפשית ורגשית טובה יותר, להפחית את הסיכון למחלות מין, ואפילו לשפר את הפוריות. מסיבות אלה, כדאי לשלב אוננות בחייו, אם תרצה בכך.

אני מעריץ מאמרים נוספים

ניווט במבוך ההתמכרות למין: הבנת סיבות השורש, אפשרויות הטיפול והדרך להחלמה

התמכרות למין, המכונה לעתים היפרסקסואליות או התנהגות מינית כפייתית, היא נושא מורכב ולעתים קרובות לא מובן. בעוד שנושא ההתמכרות למין זכה…

ניווט במבוך ההתמכרות למין: הבנת סיבות השורש, אפשרויות הטיפול והדרך להחלמה

לגלות את הקסם התוסס והמגוון של תל אביב: העיר שלא ישנה לעולם

ממוקמת על חוף הים התיכון בישראל, תל אביב היא עיר שכובשת ללא מאמץ את ליבם של כל המבקרים בה. ידוע כמרכז…

לגלות את הקסם התוסס והמגוון של תל אביב: העיר שלא ישנה לעולם

לחקור את העולם המפתה של פנטזיות ארוטיות

פנטזיות ארוטיות היו מקור לקסם ולמחלוקת לאורך ההיסטוריה. ממיתוסים וספרות עתיקים ועד לתקשורת המודרנית, נושא התשוקות המיניות וההנאה המינית תמיד היה…

לחקור את העולם המפתה של פנטזיות ארוטיות