קריות – עיר פחות מוכרת עם הרבה קסם והיסטוריה עשירה

קריות – עיר פחות מוכרת עם הרבה קסם והיסטוריה עשירה

מספר מילים 375

בין הים התיכון להרי חיפה בצפון ישראל שוכנת העיר קריות. עם אוכלוסייה של קצת יותר מ -100,000 תושבים, העיר הזו היא אחד היעדים הפחות מוכרים בישראל – אבל זה מקום מצוין לבקר בו. עם הרבה מה להציע במונחים של יופי טבעי, היסטוריה תרבותית עשירה, וחיי עיר מודרניים תוססים, קריות היא בחירה מצוינת לחקור במהלך טיול בישראל.

העיר נוסדה במקור בשנת 1949, כאשר נשאה את שמה של קריית ביאליק. במקור היה זה יישוב חקלאי, שהתמחה בפירות וירקות. בשנות ה-60 החלה הקריות להתרחב במהירות וכיום היא גדלה והפכה לאחת הערים המאוכלסות ביותר בישראל.

הקריות מציעות למבקרים שפע של אטרקציות ופעילויות לקחת בהן חלק. אחד הפופולריים שבהם הוא מתחם ביאליק, מוזיאון ופארק המציג את חייהם ויצירותיהם של המשורר הלאומי של ישראל, חיים נחמן ביאליק, חתן פרס נובל, ואשתו, ד"ר מרים אפטוביצר-ביאליק. המתחם כולל רבים מחפציו האישיים – רהיטים, מכתבים, ספרים, תצלומים ועוד – וזה מקום נהדר ללמוד עוד על האיש הגדול הזה.

www.girliecash.com
העיר היא גם ביתם של אטרקציות מעניינות רבות, מהשווקים התוססים של הקריות ועד פארק רש"י השקט והשליו. שווקי הקריות שווים ביקור במיוחד – זוהי דרך נהדרת לטעום מהתרבות והמטבח הישראלי. השווקים מציעים מגוון רחב של חנויות המוכרות סחורות מעתיקות ועד בגדים. בערב, השווקים הופכים למופע חי של אמני רחוב מקומיים.

הקריות היא גם ביתה של האגודה הלאומית הידועה להפצת טקסטיל ישראלי. ארגון זה מייצא בגדים מיצרנים ישראלים למדינות שונות ומסייע בפיתוח מותגי אופנה מקומיים שונים. מבקרים המעוניינים בתעשיית האופנה בהחלט צריכים לבקר בעמותה זו.

בנוסף לאטרקציות התרבותיות וההיסטוריות העשירות שלה, קריות מציעה למבקרים שפע של פעילויות חוצות מרגשות. עבור יום שליו, המבקרים יכולים לצאת לטיול באזור הכפרי הסמוך – הגבעות של חיפה מציעות נופים יפים והן אידיאליות לטיול מרגיע. מי שמחפש יותר אדרנלין יכול ליהנות ממגוון פעילויות, החל מטיולים רגליים ורכיבה על אופניים במדבר ועד קיאקים וספורט ימי בכנרת.

קריות ידועה גם בהזדמנויות החינוכיות המצוינות שלה. זהו ביתם של מספר מוסדות להשכלה גבוהה, כולל קמפוס שלוחת אוניברסיטת חיפה בקריות, המכללה האקדמית עמק יזרעאל והמכללה האקדמית ספיר. העיר ידועה גם בפארק הטכנולוגיה המעולה שלה, המארח מספר חברות טכנולוגיה מובילות.

קריות היא יעד מצוין למטיילים המחפשים חוויה מחוץ למסלול. עם השילוב הייחודי של יופי, תרבות והיסטוריה, קריות היא מקום נהדר לכל מי שרוצה לחקור חלק פחות מתוייר של ישראל. מקניות ואטרקציות תרבותיות ועד פעילויות חוצות ומקומות להשכלה גבוהה, קריות היא מקום נהדר לספוג את המראות והצלילים של המדינה המדהימה הזו.

אני מעריץ מאמרים נוספים

ניווט במבוך ההתמכרות למין: הבנת סיבות השורש, אפשרויות הטיפול והדרך להחלמה

התמכרות למין, המכונה לעתים היפרסקסואליות או התנהגות מינית כפייתית, היא נושא מורכב ולעתים קרובות לא מובן. בעוד שנושא ההתמכרות למין…

ניווט במבוך ההתמכרות למין: הבנת סיבות השורש, אפשרויות הטיפול והדרך להחלמה

לגלות את הקסם התוסס והמגוון של תל אביב: העיר שלא ישנה לעולם

ממוקמת על חוף הים התיכון בישראל, תל אביב היא עיר שכובשת ללא מאמץ את ליבם של כל המבקרים בה. ידוע…

לגלות את הקסם התוסס והמגוון של תל אביב: העיר שלא ישנה לעולם

לחקור את העולם המפתה של פנטזיות ארוטיות

פנטזיות ארוטיות היו מקור לקסם ולמחלוקת לאורך ההיסטוריה. ממיתוסים וספרות עתיקים ועד לתקשורת המודרנית, נושא התשוקות המיניות וההנאה המינית תמיד…

לחקור את העולם המפתה של פנטזיות ארוטיות